50 tinten herfst - Reisverslag uit North Conway, Verenigde Staten van Roel en Eugenie - WaarBenJij.nu 50 tinten herfst - Reisverslag uit North Conway, Verenigde Staten van Roel en Eugenie - WaarBenJij.nu

50 tinten herfst

Door: roel en eugenie

Blijf op de hoogte en volg Roel en Eugenie

06 Oktober 2012 | Verenigde Staten, North Conway

Hi guys,

Groen, geel , oranje, rood in alle mogelijke scharkeringen. De bossen van de White Mountains in New Hampshire zijn één groot kleurenfestival. Vandaag beleefden we de dag waarvoor we naar New England waren gekomen. De herfstkleuren rond hun piek, volop zon, bijna windstil, lekker temperatuurtje (t-shirt en korte broek weer), kortom Indian Summer. Helaas is de verwachting dat deze ideale omstandigheden van korte duur zijn. Morgen wordt regen verwacht en vanaf overmorgen zal door een koufront de temperatuur gevoelig dalen (we zien in de verwachtingen 10-12 graden Celsius, brrrr). Maar deze dag hebben we toch maar even mooi meegepakt, met vooral op de Kancagamus Highway (Kanc voor vrienden) waanzinnig mooie herfstkleuren. De wandelingen die we gepland hadden schoten er een beetje bij in, we waren te druk met de kleurenpracht te fotograferen (en zien nu een beetje op tegen het maken van een eerste selectie). Daarnaast hebben we vandaag onze eerste ‘covered bridges’ gespot.

Het zijn de tekenen dat we nu meer in het binnenland zitten, na de afgelopen week vooral ‘coastal’ New England te hebben bezocht. Opvallend: met wisselend weer hebben we zo’n beetje al onze ‘scenic’ vuurtorens bij zonnige, blauwe luchten en de meeste pittoreske vissershavens onder een grijs wolkendek aangetroffen, zelfs als er maar een half uurtje tussen zat. We sloten coastal New England af met Acadia National Park, met 2,5 miljoen bezoekers het beste bezochte nationale park aan de oostkust van de VS. Ruige rotskusten, meertjes, steeds meer herfstkleuren, kleine vissershavens en grote cruiseschepen voor de haven van het toeristische centrum Bar Harbor vormden de ingrediënten voor een geslaagd (korte broek) dagje rondtoeren, wandelen en ook nog een stukje klimmen en klauteren.

Gisteren arriveerden we in de regen in de in wolken gehulde White Mountains, wat aan de kleurenpracht die we onderweg zagen weinig afdeed. Naar boven rijden op Mount Washington – de hoogste berg in deze contreien – zat er echter niet in: vanaf de top zou je alleen maar een grijze brei lucht zien. Het zat potdicht. Omdat we wat tijd overhielden zijn we als slecht weer activiteit naar het lokale outlet centrum geweest. Waar we (lees Roel) bij ons bezoek aan het zuidwesten van de States drie jaar geleden moeite hadden om de creditcard op zak te houden, kostte dit nu geen enkele moeite. Het aanbod was teleurstellend, over het algemeen vrij ouderwets (lokale smaak?) en soms ook niet echt tegen outlet prijzen. Dat laatste kan ook aan het algemene prijsniveau liggen; dat is wat hoger dat we drie jaar terug gewend waren. Vooral de prijzen in de supermarkt zijn verrassend hoog. Wat dat betreft is het niet erg dat de outletteller stopte bij één overhemd van Van Heusen voor Roel…. Morgen naar weer een nieuwe staat Vermont. Kijken hoe de kleuren daar zijn.

Take care,
Eugénie en Roel

• 06 Oktober 2012 - 08:53

Algon En Kirsten:

veel plezier nog, enne Roel ovef die creditcard gesproken ik was 4okt jariggggggggg.bedankt voor julle kaart en emailberchtje. ga maar weer lekker genieten, hier in rotjeknor regend het alleen maar

• 06 Oktober 2012 - 17:39

Pa En Ma:

De bomen krijgen hier ook al van die andere tinten.Als je niet veel koopt hoef je terug ook niet veel te sjouwen.Het is nu 17.15uur maar vanaf 10.30uur al droog in Rotterdam.We hebben een waterbootreis gemaakt naar Dordrecht.Waarschijnlijk zullen jullie ook wel veel mooie foto's gemaakt hebben van al die kleuren. Geniet nog maar lekker van de vakantie.